Slide background

Akademia Pana
Drozda w Szczecinie

Przedszkole i Żłobek dla Twojego dziecka.

sprawdź ofertę
Slide background

Nowoczesne metody kształcenia.

Dopasowane do indywidualnych potrzeb.

sprawdź ofertę
Slide background

Szeroka oferta terapii
dla naszych podopiecznych

sprawdź ofertę
Slide background

Aktywnie działamy
w ramach projektów UE

sprawdź ofertę

Logopeda

Zajmuje się badaniami w zakresie rozwoju mowy i terapii zaburzeń komunikacji człowieka na różnych etapach życia. Zadaniem każdego logopedy jest diagnoza, stymulacja rozwoju mowy, terapia zaburzeń oraz profilaktyka.

Kiedy należy udać się z dzieckiem do logopedy?

Gdy dziecko:
– nie reaguje na swoje imię,
– nie wykazuje chęci do komunikowania się z otoczeniem,
– do drugiego roku życia  nie gaworzy, nie powtarza sylab i nie przejawia zainteresowania mową,
– występuje brak kontaktu wzrokowego z osobą mówiącą,
– podczas wymowy wsuwa język między zęby lub ociera nimi o wargę,
– zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne,
– nie naśladuje gestów, np. gestu “pa, pa”,
– ma napady złości lub śmiechu często nieadekwatne do sytuacji, w której się znajduje,
– zatyka uszy na nagły dźwięk,
– ma wygórowany odruch wymiotny,
– spożywa tylko wybrane produkty,
– nie wykazuje chęci do poznawania nowych dań, smaków i zapachów,
– oddycha przez usta, które są ciągle otwarte,
– śpi z otwartą buzią, może też chrapać,
– nie radzi sobie z połykaniem śliny bądź pokarmów,
– nie umie podnieść, na prośbę rodzica, np. języka do nosa,
– dopytuje się: Co? Powtórz. Nie słyszę!
– zacina się, powtarza sylaby, wyrazy.

Poszczególne etapy rozwoju mowy dziecka mają fundamentalne znaczenie dla jego prawidłowego rozwoju np. intelektualnego czy społecznego, a także dla jego przyszłych sukcesów szkolnych. Przyczyny wad wymowy u dzieci mogą być różne. Do najczęściej występujących zaliczyć można nieprawidłową budowę anatomiczną, skrócone wędzidełko podjęzykowe, małą sprawność ruchową narządów mowy, a w szczególności języka i warg. Wady wymowy są spowodowane równie często nieprawidłowym oddychaniem, długotrwałym ssaniem smoczka, wadami zgryzu lub słuchu. W takich sytuacjach istotna jest odpowiednio wczesna konsultacja u logopedy, która zadecyduje o ewentualnej współpracy specjalisty z dzieckiem oraz rodzicami.